LebanonPrisons
To increase awareness and mobilization regarding human rights in prison management
#LEBANONPRISONS
CONTRIBUTORS
NEWS FEED
#PrisonersRightsMatter
2023-09-13

Prisoners\' communication with abroad, especially the parents, is one of their rights.

Most of the Lebanese prisons do not meet the most basic humanitarian needs, and we can find there many violations of various human rights.

There is no privacy during family visits due to the large number of female inmates who meet the family at the same time. The family-facing rooms also need to be equipped, maintained, and renovated, and it is necessary to organize and secure the necessary facilities for the inmate to face her family.

يحق للنزيلة بمواجهة الاهل ثلاث ايام في الاسبوع ، ويتم اللقاء في غرفة المواجهات عبر زجاج من خلال انترفون كما أنه يحق للنزيلة والتي حصلت على اذن مسبق بالاتصال باهلها او المحامي من خلال الهاتف في السجن  باوقات محددة وايام محددة ولمدة محددة من قبل ادارة السجن، لكن:

 - لا تتوفر الخصوصية عند الزيارة بسبب تواجد عدد كبير من النزيلات يواجهن الاهل في الوقت عينه كما أن غرف المواجهة تحتاج الى التجهيز والصيانة والترميم ومن الضروري تنظيم وتأمين التسهيلات اللازمة لمواجهة النزيلة لأهلها.

-  ارتفاع اسعار تلكارت الذي يسمح للنزيلة بالاتصال بالعالم الخارجي ادى الى حرمان العديد من النزيلات من التواصل لعدم قدرتهن على شراء التلكارت لذلك يجب عدم تحميل كلفة التواصل مع الاهل و الخارج للنزيلات.